Nautilus, 20.000 llegües de viatge submarÃ, de La Negra
La recreació de l’obra de Verne es sustenta en dos pilars: una experiència visual on en un mitjà com l’aigua i a través d’una cà lida il·luminació (obra de Marc Gonzalo) els intèrprets van jugant amb un llibre, amb una tela de plà stic i molts altres objectes; i a nivell de relat, fan una denúncia clara contra la contaminació plà stica dels oceans. I en aquest sentit les aventures d’Annorax i Nemo li van com anell al dit. I mai està de més reivindicar l’obra de Jules Verne davant una audiència infantil.
Cal dir que costa d’entrar en el relat i que hi ha moments en que les escenes subaquà tiques es fan massa llargs. La idea és la de crear varis episodis de la novel·la sot l’aigua, ara utilitzant els dits, la mà sencera o simplement submergint una tela de plà stic i deixant que aquesta vagi fent formes boniques. La recreació de les criatures marines a través d’aquest plà stic funciona grà cies al disseny de llums i a una banda sonora suau. La combinació de tots els elements sota l’aigua gener paisatges bells, sigui amb el passeig dels submarinistes (unes mans amb un tubet des del qual els actors respiren) o per aquestes columnes de bombolletes generades per aspirines efervescents).
Autor: Martà Figueras
Data: 30/05/2021
Llegiu la crÃtica sencera a Recomana.cat