A fons entrevistes, reportatges... A fons entrevistes, reportatges...
18 / 06 / 15

REPORTATGE – La Baldufa reprèn els espectacles per a infants de 3 anys amb ‘Safari’

Ja en porten 10 i van a per l’11è! La Companyia de Comediants La Baldufa (‘els Baldufos’ pels amics), amb gairebé 20 anys de professió a les espatlles i un munt de premis i actuacions en festivals internacionals, estan en ple procés de creació del seu darrer espectacle. Encara és susceptible de canvi, però ens han avançat que es titularà ‘Safari’ i s’adreçarà a nens i nenes a partir de 3 anys.

Recordes els personatges d’’Embolic a la granja’? En Pinyot i en Carabassot? Doncs ara fan les maletes i se’n van de safari a la sabana per trobar un mico a qui volen fer un reportatge fotogràfic! En aquest viatge coneixeran molts animals, entre els quals un lleó que no sap rugir…

Enric Blasi, membre de la companyia juntament amb Emiliano Pardo i Carles Pijuan, comenta que “el punt de partida de l’espectacle són les relacions personals, com les que els nens i les nenes mantenen a l’escola. N’hem fet una faula amb un missatge molt bàsic, lineal, que entretindrà i farà pensar una mica alhora”.

‘Safari’ tornarà a barrejar actors i titelles i inclourà molt d’humor –un ingredient que no sempre apareix als muntatges de La Baldufa– i una escenografia molt atractiva.

Com que són creadors les 24 hores del dia els 365 dies a l’any no tenen una data específica en què van començar a donar forma a ‘Safari’. La idea, diu Blasi, simplement va sorgir: “Teníem ganes de tornar a fer un espectacle per als més petits, ja que després d’’Embolic a la granja’ no n’hem fet més”. La resta de produccions de la companyia són per a infants a partir de 5 i 6 anys (‘El Baró de Munchausen’, ‘El llibre Imaginari’, ‘Cirque Déjà Vu’, ‘El Príncep Feliç’, ‘Guillem Tell’, ‘Pinocchio’) o bé itinerants (‘Drago’, ‘Zeppelin’) o instal·lacions (‘Nautilus’) aptes per a tots els públics.

Això sí, Blasi explica que van començar a donar-li voltes la passada tardor, un cop van estrenar ‘Pinnochio’ al festival Temporada Alta de Girona – Salt. Ja amb guió en mà, aquest mes de juny han iniciat els assajos amb la direcció de Ramon Molins. És previst construir l’escenografia durant l’estiu per, al setembre, reprendre els assajos i, ja a l’octubre, oferir els primers passis.

Ja te n’hem fet cinc cèntims. D’aquí uns mesos hi tornarem a parlar per veure’n l’evolució! Ara, els deixem treballar…

Comments are closed.

  • Una iniciativa de:
    Associació Professional de teatre per a tots els públics
    Amb el suport de:
    Col·labora:
    col·labora Diputació de Barcelona        SGAE         Institut d'Estudis Ilerdencs         Diputació de Lleida        Ajuntament de Barcelona        INAEM - Ministerio de Cultura        

Pin It on Pinterest

Share This