PORTA’M AL TEATRE · 22 de novembre de 2026 en teatres i espais culturals d’arreu de Catalunya · Saber-ne més

La flor romanial

Príncep Totilau
Diumenge 17, maig 2015
00:00h a
17.05.15
00:00h -
Caldes de Montbui
Plaça de l'Onze de Setembre
TeatreTitelles / Teatre d’objectes

Informació

Edat recomanada: + 3 anys
Durada: 50 min.

Localització

Plaça de l'Onze de Setembre
Caldes de Montbui Vallès Oriental
La flor romanial

Recomana l’espectacle

Un rei ha estat ferit en una batalla i només el pot guarir la flor romanial, els seus fills surten a la recerca de la flor, la qual cosa comportarà un seguit d’aventures que es resoldran feliçment a favor del fill petit del rei.

Sinopsi de La flor romanial

En aquest espectacle volem tornar a l’essència del teatre: un actor i una història. L’actor és un titellaire, que volta pel món amb el seu escenari portàtil carregat a l’esquena, com si fos una motxilla. La història, una de les rondalles més boniques del folklore català: la flor romanial, en la versió recollida per mossèn Antoni Maria Alcover.

“La flor romanial” és un homenatge a la història dels titelles de guant i a la rondallística catalana. L’espectacle es basa en la voluntat de recuperar els antics escenaris de titelles portàtils que carregava un sol titellaire, i viatjava pels pobles (a peu!) explicant rondalles amb els seus titelles.

Aquesta tradició va ser molt popular a la Xina, però també ho fou a Europa, i va ser brillantment recuperada pel titellaire nord-americà Bruce Schwartz als anys 80. Nosaltres n’hem fet la versió catalana explicant la rondalla “La flor romanial”, i amb la música tradicional de les Illes Balears (a partir del repertori tradicional eivissenc de ball pagès i gaites, amb flaüta, tambor, bimbau, castanyoles, corn marí i xeremia).

Més informació