Juguem?, una estrena esperada
La resta d’espectacles estan repartits al llarg dels dos mesos i escaig que dura el festival, alguns fins i tot, contraprogramant-se. Personalment, espero amb candeletes l’estrena a La Planeta (8 d’octubre) de Juguem?, l’espectacle d’una nova companyia, Cia. Ninnus, amb coproducció de Cascai Teatre i el mateix TA. Juguem?, expliquen, “és un viatge dins l’imaginari d’una nena, que encisada amb el seu joc, fa descobrir al públic un món ple de fantasia, on les cases caminen i viuen aventures, on un vaixell porta un secret revelador, on els sons de la nit es poden transformar en una melodia secreta”. Són molts els motius pels quals el punt de partida és engrescador, però jo destacaria la direcció artística d’Íngrid Codina i Guillem Geronès (Ortiga Teatre), responsables de joies com Kumulunimbu o, més recentment, An-Ki, una meravella que no us heu de perdre. La capacitat d’aquest parell per crear universos poètics corprenedors és proverbial. A això afegiu-hi uns músics excepcionals com l’Adrià Bauzó –brillant saxofonista, impulsor i còmplice de ja no sé quantes iniciatives musicals-, en Xavi Molina i en Pau Sánchez i la veu portentosa de Karol Green i ja tindríem el quadre complet.
Sense Lluna (15 d’octubre, Teatre de Salt) suposa el retorn de Samfaina de Colors a l’escena, després d’un parèntesi d’alguns mesos, en què la cantant Mirna Vilasís ha assumit el liderat de la companyia i Xavi Múrcia, cofundador de la mateixa, ha enfilat un camí artístic per separat. Sense lluna, que es va estrenar en la Fira Mediterrània 2022, és un diàleg poètic entre la música i les fases de la lluna adreçat als més menuts. Vol ser una experiència visual i musical, la creació d’una banda sonora per a la nit en companyia d’un mussol i d’un llop. També treballen pels més petits (0-3 anys) la companyia La Menuda, que presenta a La Planeta (2 i 3 de desembre) l’espectacle Madame Lumiére, que també té com a fil conductor la nit i el poder de la música, a més de la llum i que ja ha hagut d’obrir més funcions perquè s’havien exhaurit les entrades disponibles. Un veritable viatge oníric i sensorial.






@rvproscenium
Periodista especialitzat en arts escèniques amb una dilatada trajectòria, fundador de l’Editorial Proscenium i editor i director de la Revista Proscenium d’arts escèniques, digital, interactiva i nadiua per a dispositius mòbils. Crític teatral, guionista, creador de continguts i assessor en comunicació, amb experiència en ràdio, premsa i televisió.
