Els Premis FETEN 2021 s’han entregat en una gala virtual que ha valorat en fins a 12 categories els millors espectacles de la fira que vam viure fa uns quants dies. Sóc una nou, l’estrena de Zum-Zum Teatre, s’ha emportat dos premis, el de millor interpretació coral i el de millor direcció per Ramon Molins. A més, les companyies catalanes Campi Qui Pugui, Manolo Alcántara i Agrupación Señor Serrano també han aconseguit guardons.
En aquest any de fires estranyes, hi ha coses que no canvien, és el cas dels Premis FETEN, que com cada any atorguen el reconeixement als millors espectacles que s’han pogut veure durant la celebració de la fira. Aquest any, l’entrega dels premis ha estat virtual, però el fet de rebre la notícia a través d’una pantalla, no ha rebaixat els nervis ni l’emoció dels que han rebut el reconeixement.
L’espectacle de Zum-Zum Teatre que s’estrenava a FETEN, ha aconseguit dos guardons. El de millor direcció, per a Ramon Molins que, entre aplaudiments dels seus companys ha agraït el premi a tothom qui ha format part del procés, especialment a Beatriz Osés, autora del conte amb el mateix nom en el qual s’inspira l’espectacle; però també a la Rosa, l’amiga que li va regalar el conte fa un parell d’anys, i gràcies a la qual el Ramon va desbloquejar la decisió que era el seu privilegi, però també compromís explicar aquesta història en forma de teatre. Ramon Molins també ha posat en valor la feina dels i les artistes que integren Zum-Zum Teatre més enllà del que es pot veure a l’escenari: “El privilegi d’explicar històries d’avui, que ens importen, d’arriscar-nos en els plantejaments i fer aquelles coses de les quals en tenim ganes, per intentar que el públic descobreixi que si busca realment la llibertat no la trobaran als bars sinó als millors teatres i a les millors programacions de teatre infantil”, ha dit Molins.
També s’ha rebut amb molta emoció el premi a la interpretació coral pels actors i les actrius de Sóc una nou. Begonya Ferrer, ha compartit aquest premi amb totes les actrius que també són mares, que deixen d’explicar històries a les seves criatures per poder viatjar i explicar-les als infants de tot el món.
Camí a l’Escola‘ és un espectacle que posa en escena una adaptació del documental amb el mateix nom. Cristina Garcia, acompanyada de l’escenògraf Joan Pena i altres integrants de l’obra, ha agraït la feina a la directora Rosa Diaz, així com a tothom que ha permès plasmar el valor de la història sobre l’escenari. “Per primera vegada, no ha estat la companyia qui ha volgut ensenyar als infants, sinó que han estat els nens i nenes protagonistes del documental qui ens ha donat una lliçó a nosaltres. Les nenes i els nens del món ens ensenyen a viure millor”, ha explicat Garcia.
Deja Vú, l’espectacle de la Companyia ManoloAlcántara, ha rebut el premi a la millor adaptació de les tècniques circenses a la nova dramatúrgia. Prometheus‘, de l’AgrupaciónSeñor Serrano, que ja va ser premiat a la Fira de Titelles de Lleida 2021, s’ha endut el premi a la millor proposta original i innovadora.
El palmarès d’enguany a FETEN és el següent:
Millor Espectacle FETEN 2021: Cris, la pequeña valiente, de El Espejo Negro
Millor Direcció: Ramon Molins, per Sóc una nou de Zum-Zum Teatre
Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara les galetes (cookies) per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o els identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment pot afectar negativament certes característiques i funcions.
Funcional
Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
Estadístiques
L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.