26 / 03 / 19

Xirriquiteula Teatre suma un nou guardó amb el Premi de la Crítica 2018 al Millor Espectacle Familiar per ‘Laika’

Xirriquiteula Teatre haurà de fer lloc a la seva prestatgeria de guardons perquè ahir en va tornar a guanyar un més. La seva obra Laika ha estat escollida com a Millor Espectacle Familiar dels Premis de la Crítica 2018 que es van lliurar aquest dilluns a Barcelona. Després d’aconseguir un premi FETEN fa tot just un mes a la Millor Autoria i Direcció pel seu últim espectacle, Xirriquiteula va veure premiada de nou la seva obra, que explica la història de la gosseta Laika al Moscou de la guerra freda quan s’enlaira amb l’Sputnik cap a l’òrbita lunar. Aquest espectacle de titelles, reconegut tant per la proposta argumental com per la innovació de l’escenografia i de la posada en escena, ja va guanyar el premi al Millor Espectacle del Jurat Infantil i a la Millor Escenografia a la Fira de Titelles de Lleida de l’any passat.

En la gala de lliurament dels premis, que va tenir lloc al Teatre Poliorama de Barcelona, el director de LaikaEnric Ases, va voler destacar el treball col·lectiu que ha suposat la creació d’aquest espectacle familiar: “Laika s’ha fet a foc lent, amb un procés de creació col·lectiva i de forma artesanal, com ens agrada fer i com creiem que s’han de fer els espectacles”. Ases també va elogiar la trajectòria de més de 30 anys de Xirriquiteula Teatre, la companyia que li ha obert les portes a treballar al sector del teatre infantil. El director de l’obra guardonada valora la capacitat de Xirriquiteula d’investigar constantment nous llenguatges escènics per arribar a més públic. Després d’Enric Ases, va prendre la paraula, amb el premi a la mà, Iolanda Llansó, creadora de l’espectacle juntament amb Enric Ases, Marc Costa, Christian Olivé i Daniel Carreras. Llansó va desitjar que els infants que ara gaudeixen de Laika continuïn gaudint del teatre en el futur.

Laika competia amb Katia de Teatre Nu i Ka Teatre i amb Bianco, de LaBú Teatre, les altres dues propostes finalistes en la categoria d’espectacles familiars, que arribava a la cinquena edició.

En la gala d’aquest dilluns també van estar presents altres companyies d’arts escèniques per a públic familiar, com Zum Zum Teatre o Mumusic Circus, nominades al premi a Millor Espectacle d’Arts de Carrer, que finalment es va endur John Fisherman per #MoneyForFree, una revolucionària proposta que qüestiona els diners i el sistema.

Més de mig centenar d’espectacles eren finalistes a aquests premis organitzats per l’Associació per a la Promoció de les Arts Escèniques Recomana, que va lliurar guardons en 30 categories premiant els millors espectacles i professionals del teatre, de la dansa i de les arts de carrer del 2018.

Un dels aplaudiments més càlids i contundents de la gala se’l va endur Ángel Pavlovsky, que va recollir el premi especial de la crítica.

Pel que fa a la resta de categories, una de les obres més nominades va ser la triomfadora de la nit, Una gossa en un descampat, de la Sala Beckett i el Grec 2018, que comptava amb cinc nominacions i que es va endur els premis al Millor Text, Millor Espectacle de Teatre i Millor Actriu de Repartiment per a Maria Rodríguez i Vicky Luengo. Hi va haver més triplets: el musical Els Jocs Florals de Canprosa, adaptat i dirigit per Jordi Prat i Coll, va ser reconegut per la direcció d’escena, el vestuari a càrrec de Montse Amenós i per la millor actriu de musical, Anna Moliner. El temps que estiguem junts, de Pablo Messiez, va obtenir el premi Crítica Jove i els reconeixements a millor actriu i actor de repartiment per a Júlia Truyol i Quim Àvila, respectivament. En la categoria de dansa, Guy Nader i Maria Campos es van endur els premis a Millor Espectacle de Dansa i Millor Coreografia per Set of setsLikes, de Núria Guiu, va ser la guanyadora de la categoria de Millor Solo. Alba Barral va ser l’escollida com a Millor Ballarina per Closer, i Pol Jiménez, com a Millor Ballarí per La oscilante.

Comments are closed.

Pin It on Pinterest

Share This