Hamelí, de Xip Xap Teatre
No és una versió amable i superficial del conte, ans al contrari en fa una reflexió que va al més profund del ser humà. Inclús dona a saber els molts finals que se li han donat al conte i alguns son certament esfereïdors. No és el poder ni els diners els que corrompen l´individu, senzillament posen en evidencia el que l´individu dur dins. Tothom busca poder, si més no per disposar del temps i l´espai a fi de portar endavant els seus projectes. Però per exercir el poder i administrar els diners es necessari una maduresa a nivell humà a la que no tots-totes saben o volen arribar. El més fàcil és exercir el poder amb supèrbia o caure amb la cobdícia de posseir. És en els moments difícils quan surt el millor i el pitjor de cadascú-na.
Autor: Ferran Baile
Data: 18/03/2021
Llegeix la crítica completa a Recomana.cat.
“La companyia lleidatana Xip Xap, que ha treballat el teatre de carrer, l’animació i les titelles, s’ha posat a les ordres de Molins, fundador i director artístic de Zum Zum Teatre, amb trenta anys de trajectòria. Xip Xap ja havia explorat l’adaptació de contes populars a l’escena, una veta que ja han treballat amb La cigala i la formiga, El llop i les set cabretes, Els músics de Bremen o La veritable història dels tres porquets, entre d’altres. Els quatre actors que formen la companyia, Oriol Planes, Imma Juanos, Eder Carràs i Víctor Polo, actuen tant amb el seu propi cos com per titella interposada, representant una gran multiplicitat de personatges sobre l’escenari, alternant la narració amb la representació.
L’escenografia i els titelles, dissenyats per Joan Pena i Oscar Ribes, són una meravella, una filigrana que els permet muntar i desmuntar edificis, places i carrers amb una gran facilitat i desplegar àgilment cases i titelles, que sovint es troben encapsulats els uns dins dels altres. Els colors, mats dins d’una cromàtica de grisos, ajuden a evocar un món tenebrós dominat per rosegadors.”
Autor: Bernat Puigtobella
Data: 08/03/2021
Llegeix la crítica completa a Núvol.