Com vols que sigui el 2016? Esperem que entre els teus desitjos i propòsits hi hagi un bon espai per al teatre familiar i continuem compartint plegats la passió per l’escena per a tots els públics. Pugem el teló del nou any desgranant els destacats de l’agenda!
Estrenem l’any amb molts espectacles que inicien temporada en diferents teatres actuant-hi durant tot el mes de gener. En repassem alguns:
Al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona ho fa ‘30 elefants sota un paraigua’ de la Cia. La Petita Malumaluga dins el cicle Babies al CCCB. El muntatge narra com un vell mariner, després de setmanes al mar, descobreix una terra fins aleshores desconeguda. És ovalada, llargaruda i desdibuixada i hi habiten 30 elefants. L’obra combina la narració oral amb la música i el moviment i promet grans emocions.
Dreams Teatre s’instal·larà al Jove Teatre Regina per presentar ‘Els tres porquets’, la història de com els tres porquets es desperten un bon dia en una clariana del bosc i coneixen personalment el Príncep de la Ventafocs, la Caputxeta Vermella, la madrastra de la Blancaneus i una parella estrafolària que els vendrà una casa de palla, una de fusta i una de maons. Una versió del conegut conte popular que agradarà molt als petits!
Un altre inici de temporada és ‘Viatge al centre de la Terra (s.XXI)’ de Roseland Musical al SAT! on les germanes Eva i Ava emprendran un viatge que els canviarà la vida. Es tracta no només d’un viatge físic que les portarà fins a Islàndia on coneixeran el guia Hans, sinó també cultural, ja que descobriran la matèria i les vivències dels seus avantpassats.
Finalment, destaquem el tret de sortida de ‘Bombolles de paper’ de Múcab Dans a la Fundació Miró. És un espectacle màgic i dinàmic que proposa un recorregut per un món fantàstic ple de bombolles de sabó, de paper, digitals, de globus, amb ombres, amb llum negra… Enganxa des del primer moment i convida a participar-hi activament.
I a més a més, aquest cap de setmana també pots veure els següents espectacles en gira arreu de Catalunya:
‘En Jan Totlifan’ de L’Estaquirot Teatre al Teatre Auditori del Mercat Vell de Ripollet. Saps qui és en Jan? Un nen a qui, de petit, a casa seva li feien tot, i no li calia aprendre a fer res si ell no ho volia. Però un dia això va canviar…
‘La mongetera màgica’ de Festuc Teatre al Teatre Municipal d’Artesa de Lleida. Una versió del conegut conte adaptada als temps actuals i centrada en la història d’una família que es veu obligada a abandonar la seva llar per dificultats econòmiques.
‘L’ombra de Pinotxo’ de Néstor Navarro & La Puntual a La Puntual. Pinotxo és un nen de debò i, com tots els nens, s’ha fet gran. Ara ja és tot un home i, a més a més, titellaire. El trobem a finals del segle XIX i ens explica la seva història amb ombres xineses, titelles i marionetes.
‘Tripula’ de Farrés brothers i cia al Teatre Kursaal de Manresa. Si hi vas experimentaràs una nova manera de viatjar amb globus aerostàtic sense moure’t físicament de lloc, però sí, i molt, amb la imaginació… Deixa’t sorprendre per dos científics il·luminats seguidors dels famosos germans Montgolfier!
Bona arrencada d’any escènic!