Aquest pont, dóna’t cita amb la 26a Fira de Teatre de Titelles de Lleida

Aquest pont, dóna’t cita amb la 26a Fira de Teatre de Titelles de Lleida

Aquest pont

Comparteix-ho

De divendres a diumenge, Lleida gaudirà un any més d’un ampli ventall d’espectacles que inclourà des de propostes tradicionals fins les més innovadores, espectacles de sala i de carrer i per a totes les franges d’edat. S’hi podran veure un total de 68 actuacions que es realitzaran en 26 espais i amb una assistència prevista de més de 35.000 espectadors. De les 23 companyies participants, 9 són catalanes, 7 provinents de diverses autonomies espanyoles i 7 estrangeres.

L’1 de maig, a les 22h, l’espectacle inaugural ‘The Table’ de la companyia britànica Blind Summit Theatre donarà el tret de sortida a aquests tres dies del millor teatre de titelles, amb una producció que es representarà per primer cop a Catalunya.

Hi haurà moltes més estrenes. Algunes d’absolutes, com l’espectacle ‘Mrs. Brownie’ de Teatre Nu, ‘Lo Carrofil’ d’Efímer, ‘El viatge’ de Tombs Creatius Cia. d’arts de carrer i ‘En Patufet’ del Centre de Titelles de Lleida. Algunes de les companyies estrangeres realitzaran per primer cop els seus espectacles a l’Estat espanyol, com és el cas dels francesos Collectif aïe aïe aïe, amb ‘Ma biche et mon lapin’, els canadencs Théâtre Qui Va Là amb ‘La Fugue’, Magali Chouinard amb ‘La Femme blanche’ o la peruana Ines Pasic amb ‘Desde el Azul’. D’altra banda, espectacles com ‘El cuento del viejo lobo’ dels txecs Teatro Konmo, ‘La extraordinaria historia de la vaca Margarita’ dels andalusos Títeres Caracartón i ‘Dans l’atelier’ de la companyia belga Tof Théâtre seran estrena a Catalunya.

D’altra banda, la Fira de Titelles ha programat un espectacle especialment dirigit als nadons d’entre 6 mesos i 2 anys, anomenat ‘Chíos. Poesía sensorial para bebés’ de Teatro da Semente. A més, i com és habitual, la Fira comptarà amb propostes adreçades als infants d’entre 3 i 8 anys, com ‘Giuseppe y Peppina’ de la companyia El Retablo o Txo titelles que ens presenta la història de ‘CoTó’, l’únic conill que no té les orelles dretes. També Periferia Teatro presentarà el seu espectacle ‘Vuela Pluma’ que s’estrenarà a Catalunya.

Els espectacles familiars tenen, com sempre, un lloc destacat en aquesta 26a Fira. És el cas d’‘Astokillo Circus’, la proposta de la companyia Panta Rhei Producciones, que farà reflexionar sobre l’egoisme i la cobdícia o de La Maquiné amb ‘La casa flotant’, que introduiran el públic en una adaptació moderna del conegut mite de l’arca de Noé. Els lleidatans Companyia de Comediants La Baldufa acostaran la història de ‘Pinocchio’; Teatre al detall oferiran ‘L’Endrapasomnis’ (Premi de la Crítica al millor espectacle familiar 2014), una onírica història que tracta sobre la por i el poder terapèutic que les històries i els contes poden tenir sobre aquesta; i el Museu de Lleida obrirà les portes a Farrés Brothers i cia amb el seu espectacle ‘Tripula’.

I per als joves, què hi haurà? El públic juvenil podrà gaudir d’una àmplia oferta d’espectacles, com ara ‘Dans l’atelier’ una proposta dels belgues Tof Théâtre. Théâtre Qui Va Là oferirà ‘La Fugue’, un espectacle sobre l’esclat de la creació musical i de les bandes al carrer en l’avantguarda. Per la seva banda, a la Plaça Esteve Cuito, Tombs Creatius Cia. d’arts de carrer ofereix el seu espectacle ‘El viatge’. Teatre Nu estrenarà ‘Mrs. Brownie’, on veurem la humanitat d’algú que després de ser considerat un mite, afronta el final com qualsevol altra persona. A l’Espai Orfeó trobarem el Collectif aïe aïe aïe amb el seu espectacle ‘Ma biche et mon lapin’.

La Fira comptarà també amb espectacles especialment pensats per a un públic adult, com Ines Pasic que presentarà ‘Desde el Azul’, un espectacle que podrem trobar al Teatre Julieta Agustí. La companyia anglesa Blind Summit Theatre arriba amb ‘The Table’, un muntatge que té com a protagonista un titella bunraku (estil japonès) anomenat Moisès que ens mostra les seves últimes 12 hores de vida.

Finalment, destacar que en aquesta edició la Fira continua acollint espectacles als espais oberts. La companyia Campi Qui Pugui Produccions ofereix a tota la família el seu ‘Rats!’, una proposta que tracta sobre el Flautista d’Hamelin, i unes divertides rates. També la companyia Markeliñe presentarà ‘Andante’, un espectacle que arriba de la mà de tres estranys personatges i el seu músic. A la Plaça Sant Francesc trobarem el carrussel ‘Lo Carrofil’ de la companyia targarina Efímer, que mostrarà per primera vegada dins la Fira.

Comentaris a la publicació

Deixa un comentari