Notícies novetats, curiositats, experiències club... Notícies novetats, curiositats, experiències club...
7 / 05 / 21

Agrupación Señor Serrano guanya tres Dracs d’Or incloent el Julieta Agustí al millor espectacle de la Fira de Titelles

La companyia Agrupación Señor Serrano ha estat el la gran triomfadora de la 32 Fira de Titelles de Lleida. Aquesta companyia ha guanyat fins a tres Dracs d’Or, el més important dels quals el Drac d’Or Julieta Agustí al millor espectacle de la 32a edició de la Fira de Titelles de Lleida amb Prometheus. El jurat dels premis el van formar Maria Farriol (Teatre-Auditori Sant Cugat), Xavier Pujolràs (Teatre Nacional de Catalunya), Jordi Alomar (IF Barcelona), Rocio Caballero (Teatre Auditori Felip Pedrell) i Maite Serrat (Anem al teatre). Aquest mateix jurat va decidir atorgar aquest guardó a l’Agrupación “per la innovació en el llenguatge adaptat al públic familiar i pel risc de la proposta”. Però és que aquest espectacle també va obtenir un altre Drac d’Or, en la categoria de la proposta més innovadora, “per l’adaptació del llenguatge que utilitza habitualment la companyia envers un públic infantil, afegint el repte de no admetre públic adult a les seves funcions”. La companyia va sumar al seu palmarès un tercer Drac d’Or, en aquest cas al de millor espectacle juvenil, amb The Mountain, que va ser l’espectacle inaugural de la Fira.

El Drac d’Or a la millor escenografia el va guanyar la companyia Eudald Ferré Teatre de Titelles i Màscares amb La “petita” Moby Dick, “per l’originalitat i la qualitat en la construcció del concepte escènic”; Periferia Teatro van obtenir el Drac d’Or al millor espectacle infantil-familiar amb Núvol núvol, “per la bona interpretació i execució de la proposta”; el Drac d’Or al millor espectacle de carrer el va guanyar Peix, d’Hotel Iocandi, “per la manera en que fa participar als espectadors en el tema de la sostenibilitat”, mentre que el Drac d’Or Fecoll el va guanyar Hamelí, de Xip Xap Teatre, segons el jurat “per l’originalitat a l’hora d’explicar el conte popular i fer-ne una versió particular del mateix”.

Una altra de les companyies triomfadores de la mostra va ser la d’Andrea Díez Reboredo, que va guanyar amb M.A.R. el Drac d’Or a la millor dramatúrgia , segons el jurat “per la consistència del viatge escènic que proposa l’actriu amb el dispositiu esceno-gràfic”. M.A.R., però, també es va fer acreedor d’un altre Drac d’Or, en aquest cas el del jurat internacional, que el va triar “per la sensibilitat de la seva proposta, l’enginy dels mecanismes escenogràfics, la sensibilitat de la música en directe, la integració del públic en el relat i la passió en la manera de narrar el text durant l’espectacle”. El jurat internacional el formaven Nuno Pinto (Festival Internacional de Marionetas de Ovar), Chloé Lalanne (Marionnettissimo), Astrid de Graef (Marionnettissimo), Juanjo Corrales (Thesspuppet Festival), Andrea Erl (Festival Panoptikum), Eveline Gfeller (Figura Theaterfestival) i Isabelle Bertola (Biennale internationales des Arts de la Marionnette).

El Drac d’Or a la millor interpretació va quedar desert,  segons el jurat perquè ha estat una Fira amb espectacles molt heterogenis, mentre que el Drac d’Or del Jurat de les Autonomies el va guanyar l’espectacle Història Universal, de David Espinosa, segons el jurat “pel fet de crear personatges de teatre a partir de joguines, figures decoratives i altres objectes ornamentals presents en qualsevol casa; dotar-los de vida escènica i fer-los protagonistes de nombroses escenes explicades amb coherència i rigor dramàtic i per reunir objectes dispars que sols composaven un caos i construir amb ells un univers estètic en un genuí ordre”. El jurat el formaven Lola Lara (Teatralia), Ángel Casado (FIT Alacant), Marisol Limañana (Mostra de Titelles de la Vall d’Albaida) i Domingo Borges (FIT Canarias).

Els responsables del Centre de Titelles de Lleida, organitzadors de la Fira, han fet una valoració molt positiva de la celebració de l’esdeveniment en època de pandèmia: “L’objectiu d’enguany era clar: dur a terme la millor de les edicions que es podia celebrar, adaptant l’esdeveniment a la situació actual i mantenint-ne tanmateix l’essència. L’afluència de professionals inscrits a la Fira, ha demostrat que, malgrat la situació, la Fira de Titelles és un esdeveniment de rellevància per al sector i que ha arribat en el moment més idoni, després de més d’un any de crisi sanitària. Així com també la resposta del públic que, una vegada més, no ha fallat a la cita omplint en la seva totalitat, les actuacions programades.”

Comments are closed.

  • Una iniciativa de:
    Associació Professional de teatre per a tots els públics
    Amb el suport de:
    Col·labora:
    col·labora Diputació de Barcelona        SGAE         Institut d'Estudis Ilerdencs         Diputació de Lleida        Ajuntament de Barcelona        INAEM - Ministerio de Cultura        

    Financiado por la Unión Europea-Next Generation EU. Proyecto financiado por el INAEM, Ministerio de Cultura y Deporte

        

Pin It on Pinterest

Share This