ENTREVISTA – David Ibáñez, director artístic de Fira Mediterrània: “Per clavar un espectacle familiar cal que estigui molt ben concebut”

ENTREVISTA – David Ibáñez, director artístic de Fira Mediterrània: “Per clavar un espectacle familiar cal que estigui molt ben concebut”

Redacció EF

Vincles
ENTREVISTA – David Ibáñez

Comparteix-ho

Avui arrenca la Fira Mediterrània de Manresa. EscenaFamiliar hem parlat amb el seu director artístic, David Ibáñez, perquè ens desgrani la programació i ens doni el seu punt de vista sobre els espectacles per a tots els públics.

-Un gruix força important de la fira s’adreça al públic familiar!

La nostra oferta inclou espectacles escolars, familiars i per a tots els públics. D’una banda, tenim la Fira Escoles dins la qual hi ha l’estrena ‘El silenci d’Hamelín’ de Farrés brothers i cia que introdueix la llengua dels signes als nens i nenes, l’estrena de VAiVÉ & Brodas Bros que fusiona la música tradicional i el hip hop, l’estrena d’‘El comte Arnau’ del Teatre de l’Aurora, ‘Zaquizamí’ de Roberto G. Alonso

També es podrà veure ‘Àrtica en un conte’ amb el qual Ponten Pie presenta una versió d’‘Àrtica’ per a infants que gairebé no s’ha vist encara i que explica tota una sèrie de contes tradicionals, Monstres’ d’Aflel

I després hi ha una programació que va més enllà de tot el que hem parlat, com és ‘Vincles’ de Circ Bover, ‘L’odeur de la sciure’ de Les P’tits bras, ‘Entredos’ de la Cia. Capicua, ‘Enfila S.A.’ de Cia. Estampades… D’espectacles adreçats a tots els públics en tenim una bona pila, i això a part de tota l’oferta de la cultura popular i tradicional, que també ho és!

-La secció dedicada als espectacles familiars té el conte com a eix temàtic. Com és?

La cultura popular és un concepte molt obert i ampli, s’hi mesclen moltes disciplines i parteix de la tradició. També per la pedagogia de portar la cultura a les escoles, que connecta amb la participació amb elements tradicionals com per exemple les colles castelleres, que també atrapen els nens. O, sense anar més lluny, els meus fills van iniciar-se a la música amb la Patum! La cultura tradicional és potentíssima com a transmissió de valors i iniciació a les arts.

-Ja fa uns quants anys que la Fira Mediterrània es fixa en el públic de menys edat. Fareu més passos en aquesta direcció?

­Des de l’any passat reivindiquem l’espai públic per gaudir de la cultura popular en la seva visió més àmplia. Oferim molta activitat al carrer, on els espectacles ja estan pensats per a tots els públics. Per tant, ja estem potenciant aquest vessant. Estem parlant d’un percentatge molt alt de produccions dirigides a tothom.

-Quines diferències veus entre el teatre per adults i el familiar?

Totes les companyies que han fet un espectacle familiar saben que és dificilíssim clavar-la. Han d’estar molt ben concebuts. Si és de qualitat fascina els espectadors que té davant i això és necessari s’adreci a qui s’adreci….

Un altre tema és el concepte en el qual s’endinsen. Evidentment hi ha temàtiques, com l’apartheid o les tortures, que si es tracten amb joves s’han d’elaborar d’una forma específica per poder-los arribar. En aquest sentit penso que sí que hi ha fronteres entre els dos públics.

-Com has fet la selecció d’espectacles? Quins criteris has seguit?

Hem rebut moltes propostes i n’hem fet la tria. Crec que totes són novetats importants en el sector, que això és el que pertoca a una fira i és d’interès per la gent que s’hi dedica. Estem especialment contents d’aquesta collita.

-Què té aquesta collita?

Hem trobat peces interessants, novetats en el sector o que gairebé són estrenes, i projectes complexos com el de VAiVÉ & Brodas Bros que, si no és per la unió de diverses institucions, costa que es duguin a terme. Està bé que les puguem congregar totes. I sobretot estem a l’expectativa que els professionals tinguin ganes de comprar-les…

-Heu rebut ja una mica de feedback dels programadors?

A nivell de petició d’entrades, els programadors especialitzats en familiar ja n’han demanat moltes. Això demostra que hi ha un gran interès per veure aquestes produccions.

Comentaris a la publicació

Deixa un comentari