La companyia LaBú Teatre ha estat reconeguda al 13è Festival Sense Portes d’Arts de Carrer d’Argentona per la seva proposta escènica Triplette, una creació que combina la sensibilitat poètica amb la força visual i el llenguatge del clown contemporani.
“Estem molt feliços de compartir aquesta notícia! Aquest reconeixement celebra la nostra manera d’entendre el teatre visual i poètic, i la feina de tot l’equip artístic i tècnic que fa possible que Triplette prengui vida a cada escenari”, afirma la companyia.
El jurat va acordar per unanimitat distingir LaBú Teatre i Cristina Solé per l’espectacle Triplette per les següents raons:
“Triplette és un espectacle original que construeix els seus gags a partir de situacions quotidianes, dotades d’una càrrega poètica i absurda. Tot plegat es presenta amb una gran senzillesa i sense artificis. El jurat en vol destacar la seva extraordinària capacitat expressiva, l’estètica cuidada i la manera d’implicar el públic des de l’elegància i el respecte. Així mateix, amb la mínima expressió aconsegueixen el màxim d’efecte i emoció en el públic. Es tracta d’una proposta valenta de clown contemporani, tot i mantenir un diàleg subtil amb les referències del clown clàssic.“
Una poètica visual i emocional
LaBú Teatre és un projecte de creació escènica contemporània que centra la seva recerca en la dramatúrgia de l’objecte, les atmosferes i els paisatges visuals. L’estètica de la companyia es construeix a partir d’un llenguatge propi fet de textures, plasticitat i música, que dona forma a quadres visuals en moviment i convida a la reflexió i la llibertat de tots els públics.
Entre les seves creacions destaca Triplette, una trobada escènica que és alhora un brindis a la vida i una reflexió sobre la solitud. Tres personatges comparteixen records i silencis des de la poètica de l’absurd, en un espai nu on vuit cadires i una taula esdevenen el centre d’una celebració tan fràgil com profunda.
Aquest reconeixement consolida LaBú Teatre com una de les companyies referents en l’àmbit del teatre visual contemporani, reafirmant la seva aposta per un llenguatge escènic que uneix emoció, bellesa i rigor artístic.
D’altra banda, ‘FORAT’ de Cia. Dudú Arlot, ha guanyat el Premi Pom d’Or 2025, el Premi del Públic d’aquesta 13a edició del festival Sense Portes.Un espectacle de clown gestual, poètic, imaginatiu i amb moltes situacions surrealistes que, amb la complicitat del públic, ens faran riure i emocionar.
Així com, s’ha atorgat una MENCIÓ ESPECIAL a la Cia. Estefanía de Paz per l’espectacle Olvido Flores.