Nou pobles del Gironès reuniran, de dijous a dissabte durant les tres properes setmanes, cinquanta artistes sota el paraigües d’Emergent, el Festival d’arts escèniques del Gironès. La programació és alternativa, dinàmica, jove, propera, fresca i suggerent i es desplegarà a les places de les diferents poblacions sempre a partir de les 21h, per fer les nits d’estiu més agradables.
És “emergent” perquè impulsa i anima els nous creadors oferint-los un espai on presentar les seves propostes, però també hi tenen cabuda artistes de més renom. La cartellera combina espectacles de diferents gèneres i per a diversos públics, també el familiar tot i que no està especialment dissenyada per als més petits.
Hi podrem trobar la vídeo-dansa de Bandart (dijous 2 al Pati de la Fàbrica de Celrà i divendres 3 a la Plaça de l’Ajuntament de Quart) amb ‘Dancing Graffiti’ i ‘Yutopia’, dos espectacles visuals que integren la dansa i la imatge interactiva creada en directe.
Hi haurà força muntatges de circ, com l’acrobàcia que es podrà veure divendres 3 a la plaça de l’Ajuntament de Quart amb el Duo Laos, un duet acrobàtic de primer nivell que mostra equilibris impossibles.
Dissabte 4, a l’Espai La Pineda de Sant Gregori, la contorsionista Shakti Olaizola convertirà en joc, repte i gaudi un seguit d’accions i objectes quotidians juntament amb el moviment, la veu, els equilibris i la dansa. El mateix dia també actuarà Manolo Alcántara amb la proposta de teatre-circ ‘Rudo’, un espectacle íntim, precari, arriscat i tendre que ha rebut les millors crítiques d’arreu. L’espectador es troba atrapat dins d’un espai íntim, en una grada que sembla estar a punt de caure (com el protagonista amb el seus equilibris). Aquesta proximitat amb la pista convida a compartir els perills i desitjos de la vida.
Fernando Pose farà malabars el dijous 9, al Pati Centre Cívic La Cooperativa de Sarrià de Ter. Ho farà amb pilotes de rebot sobre una estructura que, per les seves característiques mecàniques, li dóna i li treu les pilotes. L’espectacle va guanyar el guardó al millor número de circ als Premis de Circ de Catalunya Zircolika 2010.
La Cia Volaquivol i Manel Rosés actuaran amb els seus muntatges de clown-acrobàcia aèria i equilibris, respectivament, els divendres 10 de juliol davant de l’Ajuntament de Cervià de Ter.
El divendres 17, al Pati de les Escoles de Fornells de la Selva, Circo Los representarà ‘Xarivari Blues’, un espectacle potent i divertit on quatre experimentats artistes de circ en una exuberant escenografia i inspirats en la pel·lícula Blues Brothers, ofereixen malabars, monocicles i llit elàstic amb equilibris impossibles i vertiginoses acrobàcies amb elegància i molt d’humor.
L’endemà, a la Plaça del Castell de Llagostera, Sira Bover de la Companyia Capicua presentarà ‘Nidra’, una peça d’aro aeri on ningú s’adonarà que forma part d’un somni fins a despertar-se.
A l’Emergent també hi haurà pallassos. Tortell Poltrona, carismàtic i tendre, contundent i ferotge, actuarà divendres 17 al Pati de les Escoles de Fornells de la Selva.
Pel que fa a la màgia, hi haurà diverses propostes, entre les quals la de l’Isaac Jurado, més conegut com el Mag Isaac, un monologuista que fa màgia. Dissabte dia 11 serà a la Plaça Major de Madremanya.
I finalment, destaquem tres propostes teatrals. La primera és el teatre gestual de la Cia. Zero en conducta amb ‘Nymio’, una d’aquelles històries sense importància explicades per personatges a la seva alçada. Un seguit de moments poètics per a nens i adults. Tindrà lloc el 2 de juliol al Pati de la Fàbrica de Celrà.
La segona proposta és de teatre-humor. Marcel Tomàs & Cascai Teatre oferiran ‘Galifardeus’, on dos individus maldestres que coincideixen en una barra de bar, toparan amb una mestressa exigent i autoritària que els explicarà de què va el “cuento”. Serà dijous 16 a la Plaça Perelló de Vilablareix.
La tercera és de teatre musical i arriba de la mà de Teatre Nu amb ‘Mrs Brownie’, la història d’una diva de la música negra americana que es troba al final de la seva vida. Acompanyada del seu únic amic, un entranyable pianista, i d’una jove cuidadora, Mrs. Brownie viurà els seus darrers dies entre el record i la nostàlgia que li encomanen les cançons que la van portar a l’èxit més esclatant. Se’n faran dues funcions: dijous 16 a la Plaça Perelló de Vilablareix i dissabte 18 a la Plaça del Castell de Llagostera.