DESTACATS: La tendresa i les aventures arriben de la mà de titelles, clown i dansa

DESTACATS: La tendresa i les aventures arriben de la mà de titelles, clown i dansa

DESTACATS: La tendresa i les aventures arriben de la mà de titelles

Comparteix-ho

Aquest cap de setmana arriba, un cop més, amb una agenda ben atapeïda de plans escènics. Molts d’ells són espectacles del Festival El Més Petit de Tots, que continua fent propostes per gaudir del teatre amb la canalla més petita de la casa.  De fet, aquest dissabte, el certamen celebra a L’Estruch de Sabadell unes jornades sobre la creació d’aquest tipus d’espectacles amb xarrades obertes al públic i algunes funcions gratuïtes, com Hippos, de Zum Zum Teatre, els jocs de la col·lecció Xics del Xurrac de Tombs Creatius, Blink Flash Casalarva o Playscapes. També podem passar-ho molt bé diumenge al costat de l’Arc del Triomf de Barcelona a la Festa del Joc i del Lleure en Català, que porta propostes com Palla, fusta i pedra de Galiot Teatre o l’actuació dels Xiula. A Talarn, han organitzat una nova edició de la Fira del Circ de Sant Martí, en què actua Tombs Creatius, amb la instal·lació de la Puck Cinema Caravana, o Improvisto’s.

Però no només de fires i festivals viu la família 😉 A sales de tot Catalunya, hi ha programats desenes d’espectacles d’arts escèniques. A la nostra agenda els trobareu, però per fer-ho més fàcil, us en seleccionem 5. Aventures i tendresa, tot junt per emocionar-nos en família:

Matito de la companyia Cia. MatitoEl Matito és feliç jaient a sota una olivera. Se sent feliç per dos motius: perquè no fa res i perquè avui declararà el seu amor a l’enamorada. Però la felicitat no és eterna, i de sobte arriba el Sr. Bitllet per fer-lo fora d’allà: han de construir la Grandíssima Roda de Fira just on el Matito hi té l’olivera. L’imaginari del Matito és la cultura mediterrània, geogràficament està situat al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre. On el paisatge autòcton, els camps d’oliveres, es veu cada dia més amenaçat. L’espectacle mostra la riquesa dialectal de la zona, l’humor de proximitat i la música tradicional: aubades, havaneres, romanços i jotes. Recomanat a partir de 3 anys. Dissabte 17 a les 17h al Centre Cultural Municipal Lo Casino d’Alcarràs.

El col·leccionista de pors de la companyia L’Estenedor TeatreEl protagonista, en Dani Vidal, és col·leccionista de pors i les guarda des de ben petit. Ara les té ben endreçades en capses, bosses o gàbies, ja que a cada por li pertoca un recipient diferent. Hi ha pors que ja estan seques i no li fan cap mal. D’altres encara es belluguen de tant en tant i algunes, fins i tot, no es deixen atrapar. Per sort, cada cop són més les que estan tancades i quietes als seus recipients. En Dani es presentarà, ens ensenyarà la seva col·lecció de pors i ens explicarà, en una mena de viatge en el temps, les pors que tenia de menut. Recorrerem amb ell els racons de casa seva en els quals trobarem i experimentarem les pors que s’hi amagaven i que encara s’hi amaguen. Recomanat a partir de 6 anys. Diumenge 18 a les 18h al Teatre Casal Cultural de Sant Fruitós de Bages.

L’avi Tonet de la companyia Jordi del RioEn Magí, és un nen que arriba com cada dia a l’escola. Avui la seva tutora els encomana una tasca molt especial. Hauran d’escriure una redacció sobre algun ésser estimat, familiar, amic… Amb el que tinguin una estreta relació i que se l’estimin molt. En Magí tria escriure sobre el seu avi, l’avi Tonet que malauradament fa uns mesos que es va morir i en Magí encara el troba molt a faltar. Recomanat a partir de 5 anys. Diumenge 18 a les 18h al Centre Parroquial de Santa Perpètua de Mogoda.

Viatge al centre de la Terra de la companyia Roseland MusicalEva i Ava són dues germanes, una és artista i l’altra, científica.  Seguint una pista, comencen un viatge que canviarà la seva vida per sempre. Les dues germanes viatjaran a Islàndia seguint els passos del seu avantpassat cap al centre de la terra. Allà es trobaran amb el Hans, el guia i el tercer personatge de la nostra història. No és només un viatge físic, sinó un viatge cultural al passat descobrint matèria i emocions que la humanitat ha deixat enrere. Recomanat a partir de 6 anys. Diumenge 18 a les 18h al Teatre Municipal de Girona.

Estrella de la companyia Marie de JonghIzar és una nena, d’amb prou feines sis anys, que va camí de convertir-se en una pianista de fama mundial. Gràcies a una fèrria disciplina a la qual li sotmeten els seus pares, el seu virtuosisme ha aconseguit uns nivells prodigiosos per a la seva edat. Izar és un estel feliç, tant, que no voldria créixer mai. Però la vida, azarosa i capritxosa com una nena malcriada, li ofereix una altra destinació, un laberint emocional inesperat del que només podrà sortir guiada per un altre estel, però no un estel qualsevol, sinó un estel de mar. Per a tots els públics. Diumenge 18 a les 19h al Teatre Municipal de Montcada i Reixach.

Ens direu què us ha semblat? Va! Sortiu de casa i gaudiu de l’escena familiar!

Comentaris a la publicació

Deixa un comentari