Caps de setmana familiars i plens de titelles a la Sala Fènix

Caps de setmana familiars i plens de titelles a la Sala Fènix

Caps de setmana familiars i plens de titelles a la Sala Fènix

Comparteix-ho

Des de març de 2013 i des del carrer Riereta –a pocs metres de la Rambla del Raval de Barcelona–, la Sala Fènix reserva els dissabtes i diumenges a les famílies amb una programació majoritàriament (en un 90%) centrada en els titelles. Isabella Pintani, directora artística de l’Àrea Familiar de la Sala Fènix, explica que l’aposta per aquest gènere respon a una qüestió de gustos: “Personalment, no m’ha agradat mai veure un adult actuant com un nen. No em convenç. Prefereixo que qui actuï davant els nens sigui un titella i els nens s’hi sentin identificats. És un altre esperit”.

La línia Familiar de la Fènix té dos vessants: d’una banda, les matinals de diumenge (amb dues sessions) adreçada a nens i nenes de 0 a 3 anys; i d’una altra, els espectacles de dissabte i diumenge a la tarda per a espectadors a partir de 3 anys. En la nova temporada que tot just acaba d’iniciar acull, respectivament, els espectacles ‘Marieta Marieta’ de la Cia. Pamipipa en cartellera fins al 25 d’octubre i ‘El Rei i el Mar’ de Pea Green Boat, que arrencarà aquest dissabte 12 de setembre i s’hi estarà fins al dia 27.

Pintani apunta que van crear aquestes línies fa un any i mig per donar resposta a la demanda del públic: “Molta gent ve a veure espectacles per a nens molt i molt petits. Sempre fem doble funció dels espectacles per a infants de 0 a 3 anys, i sempre omplim”. Les produccions per als més menuts es caracteritzen per gairebé no tenir una història o, si més no, un argument que duri 40 minuts. Estan pensades per captar tan sols l’atenció d’uns pocs minuts. Es treu un objecte a escena, es canta una cançó… L’esforç és mantenir constantment l’interès dels petits, entretenir-los tota l’estona i, segons la responsable de l’àrea, s’aconsegueix. “En haver estat molts anys treballant en escoles bressol, les companyies tenen molta experiència amb els nadons. Coneixen les seves reaccions i saben el ritme que ha de tenir l’espectacle. És increïble veure com els tenen assegudets escoltant i mirant el que passa”.

La línia de més de 3 anys (a vegades a partir de 5 anys), té uns altres temes, dinàmiques i ritmes. “És més aviat teatre com el que s’entén per adults. Pot ser més lent, amb més detalls… L’oferim perquè, si en fem quan són petits i després deixem de fer-ne, quin sentit té!? No volem perdre públic, sinó crear-ne de nou!”.

A l’hora de conformar la graella tenen en compte que sigui “un bon espectacle en la seva totalitat”. És a dir, valoren tots els elements d’anàlisi: l’escenografia, la interpretació, el ritme, el missatge (per exemple, en el cas d’un conte clàssic, que la moral no sigui exactament com s’ha presentat tradicionalment), la manipulació dels titelles, la correcció de les veus… I, sobretot, busquen que siguin propostes per a tots els públics: “Que els espectacles agradin també als adults. La idea del nen que veu com el seu pare està avorrit i mira el telèfon durant la funció és el pitjor. Llavors el nen tampoc s’ho passa bé. Si al pare l’enganxa, al nen també l’enganxarà i pensarà que és guai anar al teatre”.

Per als propers mesos la Sala Fènix té previst portar, per als més petits (0-3 anys), ‘La caixa adormida’ de Cia. Larvarium de l’1 de novembre al 20 de desembre, mentre que els no tan petits (a partir de 3 o 5 anys) hi trobaran: ‘El flautista d’Hamelin’ de Cia. Olveira Salcedo del 3 al 25 d’octubre, ‘El Tresor del Pirata’ de Marionetes Nòmades del 31 d’octubre al 22 de novembre i ‘El Patufet’ de La Petita Brownie del 28 de novembre al 20 de desembre.

Comentaris a la publicació

Deixa un comentari