Hiroshima apropa l’escena més contemporània al públic familiar

Hiroshima apropa l’escena més contemporània al públic familiar

Hiroshima apropa l’escena més contemporània al públic familiar

Comparteix-ho

La sala Hiroshima, nascuda ara fa 8 mesos al barri del Poble Sec de Barcelona i especialitzada en creació contemporània –l’espectacle inaugural va ser tota una declaració d’intencions: un artista de Singapur traduïa freqüències digitals amb electrodescàrregues–, s’obre al públic familiar durant les festes de Nadal. Ho fa amb tres muntatges ben particulars englobats dins el cicle ‘Planeta salvatge’ i que, sobretot, defugen dels estereotips que sovint s’assimilen al teatre infantil. L’aventura ja ha arrencat i tindrà lloc fins al 27 de desembre.

El director artístic d’Hiroshima, Gaston Core, puntualitza que es tracta d’un cicle “especial i específic” per aquestes dates: “Teníem ganes d’acollir espectacles super tendres i apropar-nos al públic familiar amb l’esperit de retrobament, de compartir i d’unió intrínsec al període nadalenc”.

Això sí, si bé pensada per a tots els públics, la programació encaixa perfectament amb la línia artística de la sala independent, dedicada als nous llenguatges, les tecnologies aplicades a l’escena, les arts del moviment i les noves dramatúrgies del circ. “Buscàvem propostes que fossin una mica especials, no convencionals, que treballessin l’escena des d’altres punts de vista”. Aquesta cerca per la coherència artística ha dificultat força la selecció dels muntatges: “Hi ha espectacles familiars de text molt interessants i de qualitat, però no entraven dins la nostra línia. De fet, no és fàcil que hi hagi aquest nivell d’innovació per als nens”.

Segons l’acollida que rebi, el cicle es reeditarà l’any que ve o no. “El més complicat és que les famílies s’arrisquin, que els pares no tinguin por de portar els seus fills a espectacles com aquests. Ni ells mateixos els gaudeixen de la mateixa manera, faran més que acompanyar-los! El problema més gran és que la gent surti de l’estereotip del teatre infantil i provi una altra manera de viure l’escena”.

El ‘Planeta salvatge’ –pren aquest nom del clàssic de l’animació El planeta salvatge, un dels títols del taller per descobrir als nens el món de les bandes sonores amb què la LiveSoundtracks va encetar el cicle, el dia 15– compta amb tres espectacles: del 18 al 20 de desembre els francesos Divergences presentaran ‘Le Petite Chaperon Rouge’ i, com a activitat complementària, el dia 20 en faran una conferència ballada per explicar-ne el procés de creació; el 22 i 23 David Ymbernon desplegarà ‘Pla Fix, Latung La La’, mentre que del 25 al 27 Escarlata Circus clourà la programació amb ‘CorRoc’.

Core descriu ‘Le Petite Chaperon Rouge’ com una versió de La Caputxeta Vermella en clau de teatre físic i on l’espai sonor es crea a escena amb un DJ. L’estètica és molt minimalista i moderna. A tall d’exemple, els actors van amb un xandall Adidas! Visualment i gestual és molt estimulant. S’adreça a nens i nenes a partir de 7-8 anys i els pares podran gaudir-ne igual o més que els petits.

Pel que fa a la segona proposta, considera que l’artista plàstic Ymbernon fa un teatre d’objectes molt interessant. Manipula objectes de diferents mides i significats en una escena petita que es projecta a la pantalla i treballa la relació entre aquests objectes creant mons imaginaris, surrealistes… És una proposta molt cuidada, que no és ben bé teatre, però tampoc una instal·lació. A més, està musicada en directe amb un teclat i instruments de joguina.

Finalment, sobre ‘CorRoc’ explica que Escarlata Circus ha ideat una exposició en una galeria d’art on s’exhibeixen pedres amb forma de cor. Amb aquesta excusa l’actriu fa un recorregut als nens explicant-los què significa i com es desenvolupa la vida i, alhora, els introdueix al món de l’art, del circ i dels visuals.

Comentaris a la publicació

Deixa un comentari