A fons entrevistes, reportatges... A fons entrevistes, reportatges...
22 / 11 / 16

REPORTATGE – Pentina el Gat estrena ‘Corre, Trufa!’, la història d’una gosseta perduda

La companyia Pentina el Gat és a punt d’estrena. Aquest dijous, a les 11h, al Teatre Plaza de Castelldefels, presenta per primera vegada ‘Corre, Trufa!’, un espectacle multidisciplinar on a través d’un conte amb actors, música, titelles i dibuixos narra la història d’una gosseta que es perd i haurà de vèncer la por per retrobar-se amb la seva família. Ens n’avança una mica més Sam Atencia, director i uns dels intèrprets de la proposta.

La Trufa és una gosseta que viu amb una parella i els seus dos fills i no coneix res més que l’amor que li dóna la seva família. Durant unes vacances a la platja es perdrà i haurà d’enfrontar-se a un món que fins aleshores ni imaginava per aconseguir tornar a casa. Descobrirà animals estranys que li faran molta por, espais grans i inabastables… i també l’amistat de moltes persones que es trobarà pel camí i l’ajudaran.

“Sense explicar-ho explícitament, supera les pors, els prejudicis, les proves i retorna amb la família”, explica l’actor, músic i director Sam Atencia. “No és qüestió de fer gaire la moral. Per experiència sabem que els nens de seguida agafaran empatia amb la Trufa. S’hi veuran reflectits perquè és petita, com ells.”

Aquesta bonica història de superació amb final feliç la narren quatre músics i actors de la mà de cançons molt melòdiques i ritmes, estils i instruments molt variats. La veu, la percussió, la bateria, el piano, la guitarra, el violí, el flabiol, l’acordió, el saxo, el clarinet i la flauta s’intercalaran a escena per fer sentir les composicions de creació pròpia. La mateixa companyia compon les melodies i escriu la lletra de les cançons, si bé puntualment interpreta algun tema tradicional.

El titella de la Trufa i la resta de personatges, personificats en dibuixos, prendran vida dins una escenografia colorista que transportarà el públic a una atmosfera a estones màgica, a estones molt divertida. “L’escenografia és de Castells i Planas. Treballen al Liceu, al Nacional… Són de primera divisió i saben posar-se a la nostra alçada per crear una obra de petit format amb uns telons de diferents dibuixos que estan a sobre d’uns suports amb rodes. Així anem canviant l’ambientació durant l’espectacle”, apunta Atencia.

L’espectacle s’adreça especialment a nens i nenes d’entre 3 i 7 anys. Observa que “potser és dels primers cops que veuen música en directe, i això és un bé molt preuat que s’ha de cuidar” i assegura que quan comencen una nova producció el primer que tenen present és l’edat del públic al qual es dirigeixen per utilitzar el llenguatge més adequat.

La companyia, que ja compta amb 18 anys de trajectòria a les espatlles i després de dos anys inicials d’animació infantil al carrer va apostar pel format d’espectacle-concert escenificat (també amb incursions a l’escena per adults), assegura que encara no sap com definir-se: “Hi ha moltes companyies que ens dediquem a això però no tenim una etiqueta que ens defineix prou perquè s’entengui el que fem. No és teatre perquè fem música, no és un concert perquè fem moltes més coses a l’escenari, però tampoc és teatre musical a l’ús… És una producció de teatre familiar on hi ha menys interpretació perquè la música hi té més pes. Per exemple, plantem una bateria a l’escenari i això una obra de teatre no ho fa.”

Etiquetes a banda, viuen plenament el que fan i gaudeixen moltíssim de tocar en directe. “L’avantatge de la música en directe és que té una energia, una emoció… que l’enllaunada no et donarà mai. Jo noto com el públic vibra i l’energia es transmet entre les persones”, afirma Atencia, que també reflexiona: “Fa 4 dies qui volia escoltar música només ho podia fer en directe. La gent la tenia menys present a la seva vida perquè requeria un esforç. L’enregistrament va facilitar-ne l’accés i, ara, s’escolta més música que mai. Però si abans t’estaves tres mesos amb un CD, ara amb Youtube te’n canses més ràpid.”

Fins a dia d’avui els bolos no els han deixat gaire temps per enregistrar la música dels seus espectacles. Per al 2018, amb motiu dels 20 anys de la companyia, volen editar un recopilatori amb totes les seves cançons, però com diuen… sempre serà millor veure’ls al teatre.

Comments are closed.

  • Una iniciativa de:
    Associació Professional de teatre per a tots els públics
    Amb el suport de:
    Col·labora:
    col·labora Diputació de Barcelona        SGAE         Institut d'Estudis Ilerdencs         Diputació de Lleida        Ajuntament de Barcelona        INAEM - Ministerio de Cultura        

    Financiado por la Unión Europea-Next Generation EU. Proyecto financiado por el INAEM, Ministerio de Cultura y Deporte

        

Pin It on Pinterest

Share This