

La tresca i la verdesca és un grup de música per a nens i nenes i per a tota la família. Va oferir la seva primera actuació l’abril de 1998. Aposten pels espectacles de creació i per un repertori amb cançons de composició pròpia.
El grup comença a pujar als escenaris amb l’espectacle d’animació amb cançons i danses Això, allò i allò altre que amb el temps evoluciona cap a l’espectacle Zum. El seu interès pel joc els porta a crear l’espectacle A quant va la mel?, estrenat el desembre del 2002. L’estiu de 2006 estrenen Històries d’aigua, un refrescant espectacle d’animació amb l’aigua com a protagonista. L’any 2009, per encàrrec del Museu de les Aigües (Fundació AgBar), amb motiu del centenari de la Central de Cornellà, creen Maquinàigües 1909, un concert teatralitzat que dirigeix Iolanda Llansó. De la descoberta d’aquest nou llenguatge d’espectacle de sala i del vincle que tenen amb Xirriquiteula teatre, el 2011 en neix Per un instant, un concert familiar creat a mitges entre les dues companyies.
La tresca i la verdesca (Temps Record, 2004) és el seu primer disc, i editen el seu segon treball discogràfic sota el nom de 4 (Temps Record, 2010). Han participat en altres col·laboracions i projectes discogràfics com Fora son! (Temps Record, 2003), Altres cançons infantils (Música Global, 2006) o Si véns amb mi. Homenatge a Lluís Llach (Picap, 2007).
FIRES I FESTIVALS EN QUÈ HEM PARTICIPAT
Mercat de Música Viva de Vic, Fira Mediterrània de Manresa, La Mostra d’Igualada. Fira de teatre infantil i juvenil, Festival Internacional de Teatre de Cerdanyola, Fira de Música al Carrer de Vila-seca, Fira del Joc i la Joguina Diferent de Tona, Fira del Joc de Castellar del Vallès, festes majors com la Mercè i Santa Eulàlia a Barcelona, Santa Tecla a Tarragona, les Fires de Girona, la Verge de la Candela a Valls, la Festa Major de Gràcia, les Santes de Mataró, la Festa dels Súpers, la Tamborinada, la Festa de l’Aigua i la Festa del Cel de Barcelona
Enllaços Relacionats
- 8/10/18 - La Tresca i la Verdesca omplen la Rambla de Badalona celebrant 20 anys i donant les gràcies al públic
- 3/10/18 - La Tresca i Tombs Creatius munten festes que semblen festivals per celebrar 20 anys
- 30/01/18 - ENTREVISTA – La Tresca i la Verdesca, Premi familiar Enderrock de la crítica: “La música familiar està sepultada”
- 06/06/20 - REPORTATGE (Música para criaturas despiertas) - La Tresca i la Verdesca