29 / 03 / 17

‘Renard’ i ‘El despertar de la primavera’ guanyen els Premis de la Crítica Familiar

‘Renard o el llibre de les bèsties’ de Teatre Obligatori i Teatre Lliure en la categoria Infantil i ‘El despertar de la primavera’ d’Origen Produccions en la Juvenil són els guanyadors en l’apartat Familiar de la 19a edició dels Premis de la Crítica impulsats per Recomana, Associació per a la Promoció de les Arts Escèniques.

‘Renard o el llibre de les bèsties’ competia amb dos finalistes més: ‘Nàufrags’ de La Industrial Teatrera i ‘Libèl·lula’ de Cia. Toti Toronell, mentre que ‘El despertar de la primavera’ –que també s’ha endut el guardó a la Revelació– s’ha imposat a ‘Tata Mala’ d’Enric Montefusco & Buena suerte i ‘Mal Martínez. Humor i hòsties’ d’El Terrat.

Pel que fa al conjunt de premis, Davant la Jubilació s’ha emportat el guardó en la categoria d’Espectacle. Lluís Pasqual, per la seva banda, ha obtingut el Premi de la Crítica a la Direcció per l’espectacle A teatro con Eduardo, mentre que MDLSX de la companyia Motus, amb direcció d’Enrico Casagrande i Daniela Nicolò, ha rebut el premi a l’Espectacle internacional.

Infàmia, de Pere Riera, ha aconseguit el Premi de la Crítica al Text més destacat de quants es van representar als escenaris catalans durant l’any 2016. Per la seva banda, Lluïsa Cunillé, amb El professor Bernhardi, ha guanyat en la categoria de Dramatúrgia / Adaptació.

L’actriu Marta Angelat ha estat reconeguda en la categoria d’Actriu principal pel seu paper en l’obra Davant la jubilació, un espectacle que ha vençut també en la categoria Espai sonor (Roger Ábalos). Al seu torn, Lluís Homar ha estat premiat en la categoria d’Actor principal pel muntatge El professor Bernhardi.

Anna Moliner ha obtingut el guardó a l’Actriu de repartiment per l’obra Infàmia, mentre que Lluís Villanueva ha estat distingit amb el Premi de la Crítica a l’Actor de repartiment pel seu paper a Caïm i Abel. En la categoria d’Il·luminació, l’obra guanyadora ha estat Un obús al cor (Quim Blancafort), mentre que el premi a l’Espai escènic ha recaigut en A teatro con Eduardo (Alejandro Andújar i Lluís Pasqual) i el de Vestuari ha distingit Scaramouche (Montse Amenós).

El Premi de la Crítica al Musical l’ha obtingut també l’espectacle Scaramouche, de Dagoll Dagom. Birdie, de l’Agrupación Señor Serrano, ha estat reconegut amb el guardó a les Noves Tendències i a Eines digitals (Vicenç Viaplana i Alberto Barberá). El Premi de la Crítica en la categoria de Sala ha recaigut en La Villarroel.

En l’apartat de Premis de Dansa, que enguany han incorporat noves categories, els espectacles guanyadors han estat Afasians-The Last Conference, de Los Corderos & ZA! (Espectacle) i Nicht schlafen, d’Alain Plantel i Ballets C de la B (Espectacle internacional). En la seva XIX edició, els Premis de la Crítica han atorgat els guardons de Ballarina, que ha recaigut en Marina Rodríguez per Kova ¬ Geographic Tools de La Veronal, mentre que Miquel Fiol ha resultat guanyador en la categoría de Ballarí per Back Àbac. La peça Oskara, de Marcos Morau i Kukai Dantza, ha guanyat en la categoría de Coreografia, mentre que el premi al Solo ha estat per Escrit en l’aire, de Cesc Gelabert, Valère Novarina i Moisès Maicas. Aquest any, també s’han entregat Premis Especials en Espai escènic per Mongrel (Kristin Torp), Música per Escrit en l’aire (Borja Ramos), Il·luminació per l’empresa Cube.bz i Vestuari per Gold Dust Rush (Joana Martí).

En la categoria d’Arts de Carrer, premi a l’Espectacle ha estat per Menar, de Joan Català i Roser Tutusaus.

Durant la gala s’ha entregat també el Premi Gonzalo Pérez de Olaguer a tota una carrera o contribució significativa al teatre català a l’actriu Imma Colomer.

Així doncs, els espectacles més guardonats han estat Davant la jubilació, amb tres premis (Espectacle, Actriu principal i Espai sonor), seguits per diversos muntatges que han aconseguit dos guardons: A teatro con Eduardo (Direcció i Espai Escènic), El professor Bernhardi (Actor principal i Dramatúrgia/Adaptació), Infàmia (Text i Actriu de repartiment), Scaramouche (Musical i Vestuari), Birdie (Eines digitals i Noves Tendències) i El despertar de la primavera (Espectacle de teatre per a joves i Revelació).

La present edició dels Premis de la Crítica suposa la consolidació d’uns guardons instituïts amb la voluntat de reconèixer l’excel·lència dels professionals i produccions catalanes de les arts escèniques que durant l’any natural anterior hagin estat especialment valorats per la crítica. Els jurats dels Premis de la Crítica estan composats per professionals que, de manera regular i destacada, han exercit la prescripció escènica durant com a mínim els cinc anys previs a cada edició, en mitjans escrits, audiovisuals i/o digitals.

Comments are closed.

Pin It on Pinterest

Share This